July 13, 2009

Pelarian di Rumah Sendiri

Harini dah dekat sepuluh hari kitorang menjadi pelarian kt rumah sendiri. Pelarian di sini bukan la maksudnya kitorang berlari-lari anak dalam rumah mahupun berjogging lari setempat di ruang tamu dengan niat nak menguruskan badan. (x perlu pasal kitorang kurus walaupun aq yg konon paling gemuk dalam cerita ni)

Apa yang cuba aq sampaikan di sini ialah (wah dah bunyi cam penceramah bebas pulak) dimana seluruh isi master bedroom terpaksa menomadkan diri buat seketika (seketika katanya) ke ruang tamu bawah rumah (bukan bawah rumah tapi bahagian bawah rumah).

Hal ini adalah disebabkan oleh kerja-kerja renovation bilik air master bedroom yang masih belum selesai walaupun telah menjangkau ke tempoh 10 hari. Berat mata memandang berat lagi bahu kami yang menggalas. Ha!poyo..xda menda pun yang kitorang galas sebab kitorang x pakai beg galas. Ok x kelakar.


bathtub yang baru dipasang kembali

Walaupun kawasan yang terlibat dengan upgrading works (upgrading katanya) hanyalah bilik air tapi seluruh bilik kitorang perlu dikosongkan atas sebab-sebab habuk yang berterbangan bebas di seluruh pelusuk bilik.

Di sini aq mewakili seluruh kaum kerabat master bedroom (aq nak wakil gak walaupun diorang x vote.aq gila kuasa) berharap agar kerja-kerja naik taraf bilik air kami dapat disegerakan agar kami tidak terus-terusan menjadi pelarian di rumah sendiri seperti rakyat Plaestin yang menjadi perlarian di bumi sendiri.

p/s:terima kasih kepada pakcik dan makcik owner yang pemurah dan baik hati utk renovate bilik air master bedroom. Semoga hubungan sewa-penyewa antara kita berkekalan la hendaknya. Amin!!

No comments: